مقالات

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

پاکاب گستر
روز به روز از کیفیت آب خانگی به دلیل عدم توانایی تصفیه‌ خانه‌ های صنعتی در حذف آلاینده های داخل آب کاسته شده است. آب تصفیه شده شهری حاوی حجم بسیار زیادی از افزودنی های نامجاز و کلر می باشد که سلامتی انسان را به خطر می اندازد. امروزه استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی به یک ضرورت بزرگ تبدیل شده است. امروز در این مقاله قصد داریم به برسی انواع دستگاه تصفیه آب خانگی بپردازیم، این دستگاه‌ها با فیلترهای قدرتمند خود توانایی حذف انواع میکرو ارگانیسم‌ها، نمک‌های محلول و سایر مواد خطرناک را دارند؛ با دیجی پاکاب همراه باشید.

انتخاب درست تصفیه آب خانگی

زمانی که قصد خرید دستگاه تصفیه آب را داریم در اولین قدم باید ما به یکسری نکات توجه نماییم. دانستن این نکات که شامل مشخصات دستگاه و توانایی های دستگاه می شود باعث می شود که نسبت به هزینه ای می نماییم، انتظاراتی داشته باشیم. در ادامه به برسی این نکات می پردازیم.

نوع دستگاه تصفیه آب از لحاظ مکانیزم و روش تصفیه

در وهله اول شما باید با انواع مکانیزم های تصفیه آب آشنا شوید. جدیدترین این روش ها و می توان گفت به جرئت قوی تری آن اسمز معکوس می باشد.

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی
انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

اسمز معکوس

این روش که کاملا نوین می باشد و بازده بسیار بالایی دارد، توسط یکی از فیلتر های دستگاه به نام ممبران صورت می گیرد. در فیلتر ممبران یک غشای معمولا 8 تا15 لایه وجود دارد که اجازه خروج هیچ املاحی به جز مولکول آب را از دستگاه نمی دهد. تمامی دستگاه هایی که از این روش استفاده می نمایند RO دارای یک مخزن می باشند که شما پس از قطع آب هم می توانید از آب سالم استفاده نمایید.

الترافیلتراسیون UF

این روش نیاز به جریان برق ندارد، و برخلاف روش اول یعنی اسمز معکوس از قیمت پایین تری برخور دار می باشد. اساس پیاده سازی این روش کامپکت یا فشرده کردن فیلتر ها به یک دیگر و قرار دادن در مسیر آب می باشد. برای این روش مخزنی در نظر گرفته نشده است بلکه بر روی شیر آب نصب می شود. این روش نسبت به روش اول از قدرت ضعیف تری برخور دار می باشد و دستگاه هایی که جدید وارد بازار می شوند همگی از روش اول استفاده می نمایند.

نانوفیلتراسیون

سیستم نانوفیلتراسیون نیز شباهت نسبتا زیادی با سیستم اسمز معکوس دارد. دستگاه های تصفیه آب با سیستم نانوفیلتراسیون دارای یک فیلتر NF هستند. روش نانوفیلتراسیون نسبت به روش اسمز معکوس دارای عملکرد ده برابر ضعیف تر است. به این دلیل که در سیستم نانوفیلتراسیون NF ذرات تا اندازه 1 نانو متر پاکسازی میشوند و در سیستم اسمز معکوس ذرات تا اندازه 0.1 نانو متر تصفیه خواهند شد.

تعداد مراحل دستگاه تصفیه آب

یکی از مهم ترین نکات در خرید انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی تعداد مراحل دستگاه تصفیه آب می باشد. در حال حاضر در بازار دستگاه های 3 تا 8  فیلتر به فروش می رسد که دو مدل 6 و 8 فیلتره از سایر دستگاه ها رایج تر می باشد. در دستگاه های 6 و 8 یکی از فیلتر ها سوم و چهارم مختص به فیلتر ممبران و استفاده از روش اسمز معکوس می باشد. تعداد فیلتر های بالا با مکانیزم مختلف این توانایی را به دستگاه می دهد که آب خروجی را با کیفیت بالاتری خارج نماید.

نوع فیلترهای آب تصفیه کن خانگی

مورد بعدی که شما در زمان خرید دستگاه تصفیه آب باید به آن توجه نمایید نوع فیلتر های استفاده شده در دستگاه تصفیه آب می باشد. هر کدام از این فیلتر ها کارایی مخصوص به خود را دارا می باشند.

فیلتر کربن، گرونولی : از این فیلتر بیشتر برای تنظیم مزه و طعم آب استفاده می شود. وظیفه این فیلتر حذف آلاینده هایی نظیر کلر و آفت کش ها از آب می باشد.

فیلتر ممبران:  همانطور که در بالا اشاره شد، فیلتر ممبران یکی از مهم ترین فیلتر ها در دستگاه های امروزی می باشد که وظیفه آن تصفیه آب به روش اسمز معکوس می باشد.

فیلتر مینرال: از فیلتر مینرال برای حذف مواد مضر و اضافه کردن املاح ضروری بدن استفاده می شود. شما می توانید با استفاده از این فیلتر عناصر ضروری مثل منیزیم و کلسیوم را که برای بدن مفید می باشد همراه آب آشامیدنی دریافت نمایید.

فیلتر قلیایی: کار این فیلتر کاهش خاصیت اسیدی آب می باشد و ارائه آب قلیایی به شما می باشد.

فیلتر مادون قرمز: کاره این فیلتر بالا بردن اکسیژن سازی در آب می باشد.

فیلتر رسوب: این فیلتر که ازپلی پروپین ساخته شده است وظیفه از بین بردن رسوب و لای و لجن را دارد.

فیلتر فرابنفش: فیلتر UV به منظور از بین بردن باکتری ها، و انواع میکرو ارگانیسم ها در دستگاه تصفیه آب قرار داده می شود.

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی
انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی

می رسیم به معرفی بهترین برند های دستگاه تصفیه آب خانگی، شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد با پرداخت هزینه ای معقول از چه دستگاهی در محیط خانه استفاده نماییم. برخی از بهترین دستگاه های تصفیه آب خانگی که در بین عموم مردم پر طرفدار می باشد.

  • سافت واتر
  • سی سی کا
  • آکوا پرو
  • نوا

فروشگاه پاکاب گستر ،فروش انواع دستگاه تصفیه آب

بسیاری از ما دوست داریم محصولی که خریداری می نماییم اورجینال باشد به همین منظور شما می توانید تمامی محصولات پاکاب گستر را همراه با تخفیف های ویژه همراه با گارانتی و نصب رایگان از قسمت فروشگاه خریداری نمایید. همچنین شما جهت کسب اطلاع بیشتر و راهنمایی می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *