مقالات

باکتری های موجود در آب

باکتری‌های موجود در آب

آب برای، زندگی موجودات بسیار ضروری است؛ اما بسیاری از مردم به آب آشامیدنی تمیز و سالم دسترسی ندارند. بسیاری از افراد، به دلیل عفونت های باکتریایی که از طریق آب به بدن آن ها منتقل شده است می میرند. باکتری ها و ویروس ها، میکرو ارگانیسم هایی هستند که با معیارهای حداکثر میزان آلاینده تنظیم می شوند؛ و این ویروس از مدفوع انسان به آب منتقل می شود. باکتری ها به طور معمول، میکرو ارگانیسم های تک سلولی هستند که، جزو باکتری های موجود در آب می باشند.

باکتری های موجود در آب

انواع مختلف، باکتری ها و ویروس هایی وجود دارد که، به عنوان پاتوژن ها و ارگانیسم های بیماری زا دسته بندی می شوند؛ که می توان آنها را در آب های پیش تصفیه شده و یا به میزان کافی تصفیه نشده یافت. وجود این باکتری ها در آب، و ورود آن ها به بدن انسان اثرات جبران ناپذیری از خود به جای می گذارند.

باکتری های موجود در آب

آب انتقال دهنده مستقیم بیماری به بدن انسان است!

همان طور که می دانیم، آب مایع حیات است؛ و این منبع باید به صورت کافی، ایمن و قابل دسترسی برای همه موجودات باشد. آب آشامیدنی سالم، می تواند مزایای قابل توجهی برای سلامتی داشته باشد؛ اما همواره بسیاری از مردم برای دستیابی به آب سالم تلاش زیادی می کنند. کافی بودن آب تمیز و تصفیه شده، در هر خانه افراد ایرانی یک امر عادی باشد. اما در شهرهایی دیگر ایران که در حال توسعه اند، دسترسی به آب تمیز و بهداشت کاملاً کار دشواری است؛ و عفونت های ناشی از آب آشامیدنی در این مناطق بسیار رایج می باشد. دو و نیم میلیارد نفر، دسترسی به سرویس های بهداشتی پاکیزه ندارند و هر ساله بیش از 1.5 میلیون کودک در اثر بیماری های اسهالی در جهان می میرند.

باکتری های موجود در آب

 پاتوژن های باکتریایی منتقل شده در آب

باکتری های بیماری زا در حال ظهور، که در اینجا به طور خلاصه آن را بیان کرده ایم، پتانسیل انتشار از طریق آب آشامیدنی به بدن انسان را دارند. در بیشتر موارد، هیچ شاخص رضایت بخشی از میکروب شناسی مبنی بر  حضور باکتری در آب وجود ندارد. برای درک اهمیت، و ابعاد واقعی بیماری های ناشی از آب آلوده به این باکتری ها و محیط زیست این عوامل بیماری زا ، مطالعات بیشتری لازم است.

باکتری های کلی فرم چیست؟

باکتری های کلی فرم، موجوداتی هستند که، در محیط و مدفوع همه حیوانات خونگرم مانند انسان وجود دارند. باکتری های کلی فرم، اغلب باعث بیماری نمی شوند؛ اما با این حال، وجود آن ها در آب آشامیدنی نشان دهنده آن است که، ارگانیسم های بیماریزا (عوامل بیماری زا) می توانند در سیستم آب وجود داشته باشند. اکثر عوامل بیماری زا که می توانند، منابع آب را آلوده کنند از مدفوع انسان یا حیوانات به آب منتقل می شود.

 کلی فرم مدفوع

باکتری های کلی فرم مدفوع، زیر گروه کل باکتری های کلی فرم هستند؛ آنها به مقدار زیادی، در روده و مدفوع انسان و حیوانات ظاهر می شوند. وجود کلی فرم مدفوع، در یک نمونه آب آشامیدنی اغلب نشان دهنده آلودگی مدفوع است؛ به این معنی که خطر وجود پاتوژن ها بیشتر از این است که فقط باکتری کلی کلی فرم شناسایی شود.

کلی کلی فرم

باکتری کلی کلی فرم، معمولاً در محیط یافت می شود (به عنوان مثال خاک یا پوشش گیاهی) و به طور کلی بی ضرر هستند. اگر فقط باکتری کلی کلی فرم، در آب آشامیدنی شناسایی شود منبع آن محیط است؛ احتمال آلودگی مدفوع وجود ندارد. با این حال ، اگر آلودگی های محیطی بتواند به سیستم وارد شود، ممکن است راهی برای ورود عوامل بیماری زا به سیستم وجود داشته باشد؛ بنابراین ، یافتن منبع و حل مشکل مهم است.

E. coli

E. coli، یک زیر گروه از گروه کلی فرم مدفوع است، بیشترباکتری های E. coli بی خطر هستند؛ و به مقدار زیادی در روده افراد و حیوانات خونگرم یافت می شوند. وجود E. coli در یک نمونه آب آشامیدنی، تقریباً همیشه نشان دهنده آلودگی مدفوع است، به این معنی می باشد که خطر بیشتری برای وجود عوامل بیماری زا وجود دارد.

رابطه بین تعداد باکتری ها و بیماری

مصرف، یا تماس با آب آلوده به مدفوع حیوانات خونگرم می تواند باعث انواع بیماری ها شود. ناراحتی جزئی دستگاه گوارش، احتمالاً شایع ترین بیماری ها بین بیماری های دستگاه گوارش ناشی از آب آلوده است. با این حال، عوامل بیماری زا که ممکن است در برخی افراد فقط باعث بیماری جزئی شوند؛ اما در برخی افراد دیگر به ویژه در کودکان، افردا مسن و یا کسانی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند، باعث بروز بیماری جدی و حتی منجر به مرگ شود.

فن آوری محبوب باکتری و ویروس درمانی

مقدار و نوع تصفیه آب، بسته به نوع باکتری و ویروس موجود ممکن است متفاوت باشد. برخی از، رایج ترین انواع فن آوری های گندزدایی؛ شامل: فیلتراسییون، فناوری UV ، کلر ، کلرامین و ازن است. بسیاری از تیمارهای مرسوم آب، از جمله فیلتراسیون، رسوبگذاری و انعقاد نیز می توانند به طور موثری ویروس ها را از بین ببرند. اثرات ضدعفونی کننده، با غلظت (C) در میلی گرم در هر لیتر در دقیقه لازم برای دستیابی به لیست ضد عفونی مورد نظر در دما و شرایط pH اندازه گیری می شود.

تاثیر دستگاه تصفیه آب خانگی در حذف باکتری های موجود در آب

دستگاه تصفیه آب خانگی، یکی از مهم ترین فناوری ها در حذف میکروب ها و باکتری های داخل آب می باشد. این دستگاه، میزان سختی آب را به حداکثر می رساند؛ و حتی به کمک فیلتراسیون های خود املاح معلق در آب و بو و طعم نامطبوع را از آب آشامیدنی حذف می کند.

تاثیر دستگاه تصفیه آب شهری در حذف باکتری های موجود در آب

دستگاه های تصفیه کن شهری، نمی توانند خود به تنهایی املاح و باکتری های داخل آب را حذف کنند؛ و این امر باعث می شود بیماری های عفونی گوارشی در بدن انسان رخ بدهد. با کمک دستگاه های تصفیه آب خانگی، می توانیم از مبتلا شدن به این بیماره ها جلوگیری کنیم.

فروشگاه دیجی پاکاب

جهت سفارش دستگاه تصفیه آب خانگی، می توانید با کارشناسان و مشاوران فروشگاه دیجی پاکاب تماس حاصل فرمایید؛ و جهت کسب اطلاعات بیشتر راجب، دستگاه تصفیه آب خانگی می توانید به صفجه محصولات و مقالات فروشگاه دیجی پاکاب مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *