آکوا, برند های دستگاه تصفیه آب, نمایندگی تصفیه آب, نمایندگی تصفیه آب در آزاد شهر, نمایندگی تصفیه آب در احمد آباد مستوفی, نمایندگی تصفیه آب در پیکان شهر, نمایندگی تصفیه آب در تهران, نمایندگی تصفیه آب در جاده قدیم کرج, نمایندگی تصفیه آب در جاده مخصوص, نمایندگی تصفیه آب در خلیج شماره 2, نمایندگی تصفیه آب در دهکده المپیک, نمایندگی تصفیه آب در سعید آباد, نمایندگی تصفیه آب در شهرک آپادانا, نمایندگی تصفیه آب در شهرک ازادی, نمایندگی تصفیه آب در شهرک راه آهن, نمایندگی تصفیه آب در شهریار, نمایندگی تصفیه آب در یافت آباد

دستگاه تصفیه آب آکوا AQUAPRO

دستگاه تصفیه آب

تصفیه آب اکوا پرو دارای ۶ فیلتر بوده و طی مراحل آن با روش اسمز معکوس RO عمل تصفیه را انجام می دهد. این دستگاه به عنوان تصفیه آب خانگی  شناخته شده است.همچنین نیز دستگاه تصفیه آب آکوا دارای مدل های مختلفی هست.

فیلترهای دستگاه تصفیه آب آکوا

فیلتر اول : فیلتر الیاف پلی پروپیلن PP

فیلتر دوم : کربن بلاک CTO

فیلتر سوم : GAC

فیلتر چهارم : ممبران اسمز معکوس

فیلتر پنجم : فیلتر پست کربن

فیلتر ششم : فیلتر مینرال

از مدل های مختلف تصفیه آب آکوا جوی می شود به آکوا جوی، آکوا پرو، آکوا اسپیرینگ و آکوا لایف اشاره کرد.

 

دستگاه تصفیه آب چیست؟

در حالت کلی تصفیه آب به سیستم‌ها و یا فرایندهایی گفته می‌گردد که برای جداسازی ذرات و یا آلودگی‌ها از آب به کار گرفته می‌شوند. حتی سیستم‌هایی که به طور کامل آب را تصفیه نمی‌کنند نیز ممکن است مصداق این واژه باشند.

در واقع به هر فرآیندی که هر مقدار ذرات معلق، گردوغبار، باکتری و یا کلر موجود در آب را حذف نماید به آن دستگاه تصفیه آب خانگی گفته می‌شود. به عبارتی دیگر هر سیستمی که شامل فیلتری از هر نوعی باشد، یک دستگاه تصفیه آب است.

آکوا پرو

حال قصد داریم تا یکی از برند های مختلف تصفیه آب مربوط به آکوا را باهم مورد برسی قرار دهیم.

یکی از بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو می باشد، بسته به انتخاب شما دستگاه تصفیه آب از 3 مرحله ای تا 6 مرحله ای وجود دارد و در همه ی  دستگاه های تصفیه آب، آکوا پرو قسمت و اجزایی مشترکی وجود دارد که به شرح آن می پردازیم.

مخزن تصفیه آب، پک فیلتر های تصفیه آب،شیر اهرمی تصفیه آب، پمپ دستگاه تصفیه آب، گیج فشار دستگاه تصفیه آب وجود دارد.

مخزن دستگاه تصفیه آب

مخزن تصفیه آب:

مخزن ذخیره از اجزا مهم در دستگاه تصفیه آب می باشد که علی رغم این اهمیت به آن توجه کافی نمی شود . آب تصفیه شده در مخزن ذخیره نگهداری می شود و چون این آب کاملا خالص است و دارای هیچگونه مواد نگهدارنده ( همچون کلر ) نیست.

طبق توصیه شرکت های سازنده بهتر است هرساله، مخزن را شستشو دهید داد تا در صورت آلوده بودن، این آلودگی از بین رود ( بیشتر برای مخازن فایبرگلاس این توصیه وجود دارد و حتی برخی از شرکت ها اعلام کرده اند که عمر مفید مخزن های فایبرگلاس 3 سال است ) .

مخزن های تصفیه آب تحت فشار بوده و یک کیسه هوا در آنها وجود دارد که این هوا، آب موجود در مخزن را حتی در زمان قطعی برق، تا آخرین قطره خارج میکند. گاهی فشار باد کاهش می ابد که باعث افت فشار آب خروجی می شود و همچنین حجم خروجی آب نیز کاهش می ابد که در اینصورت دوباره باید مخزن را باد یا اصطلاحا شارژ نمایید.
با خرید تصفیه آب آکوا پرو یک مخزن استاندارد 4.4 گالنی از نوع آنتی باکتریال دریافت می کنید که آب مصرفی شما دارای سلامت کامل می باشد.

فیلتر

 فیلتر های تصفیه آب:

فیلتر دستگاه تصفیه آب آکوا پرو بسته ۳ عددی با پک فیلترهای ۱٫۲٫۳ دستگاه تصفیه آب خانگی با وزن ۱ کیلوگرم با عمر متوسط فیلترها ۶ ماهه است.

مرحله اول : PP فیلتر پلی پروپیلن ۵ میکرون با پوسته شفاف جهت حذف گل و لای ، شن و ماسه و سایر آلودگی های معلق.

مرحله دوم: UDF فیلتر کربن پودری یا گرانول با پوسته سفید از جنس پوسته نارگیل جهت حذف کلر، ترکیبات آلی، رنگ، طعم و بوی نامطبوع آب.

مرحله سوم: CTO فیلتر کربن بلاک با پوسته سفید از جنس پوسته نارگیل جهت تکمیل عملکرد فیلتر مرحله دوم و حذف مواد شیمیایی موجود در آب (تمامی فیلترها ساخت کشور تایوان و بهترین مارک فیلتر تصفیه آب برند آکوا پرو می باشد.
با خرید تصفیه آب آکوا پرو، با توجه به نوع دستگاه شما و چند مرحله ای بودن آن، فیلتر های متناسب با خود را دریافت می کنید.

شیر اهرمی

شیر اهرمی تصفیه آب:

معمولا شیر برداشت تصفیه آب کوچک بوده و می توانید آن را  روی سینک ظرف شوی نیز نصب کنید؛ همچنین این قابلیت را دارد که به کمک یک پایه کوچک روی دیوار نیز نصب شود. و قیمت شیر های اهرمی بسته به مدل و اندازه های آن است.
معمولا شیرهای برداشت بعد از گذشت مدت زمان، دچار نشتی می شوند و این امر عادی است. در صورتی که با این مشکل مواجه شدید، باید مغزی شیر تعویض شود و این شیرها مثل شیرآلات خانگی نیستند که واشر تعویضی داشته باشند.
چنانچه مغزی را باز کردید ، میتوانید آنرا شستشو دهید. یکی از مولفه های مهم هنگام خرید شیر برداشت، وزن آن است. هرچه وزن آن بالاتر باشد، نشان از کیفیت بالاتر و آلیاژهای بهتر در آن است.

پمپ دستگاه تصفیه

پمپ دستگاه تصفیه آب:

دارای بوستر پمپ قوی 125psi بدون صدا و لرزش، با برق 24 ولت، مجهز به شیر تنظیم املاح قدرت حذف کلیه ناخالصی های آب تا 0/0001 میکرون دارد و نیترات و نیتریت آب را از بین می برد  قابلیت نصب به ساید را دارد و قابل جابجایی آسان است.

گیج فشار دستگاه تصفیه آب:

در اکثر دستگاه های تصفیه آب خانگی مثل دستگاه تصفیه آب آکوا، یک فشارسنج وجود دارد که به صورت یک گیج عقربه ای می باشد. البته ممکن است در بعضی از دستگاه های تصفیه اب ممکن است این گیج وجود نداشته باشد که البته نقص و ایراد به شمار نمی رود و تنها وجود آن یک نقطه مثبت است.

این گیج فشار آب خروجی از پمپ را به سمت فیلتر ممبران ( فیلتر مرحله 4 ) نشان می دهد. فیلتر ممبران برای تصفیه آب، دارای شرایط خاصی هست که یکی از شرایط آن، فشار سیال بالای 50 PSI است. این گیج، فشار سیال را نشان می دهد تا مصرف کننده یا تعمییرکار، از فشار آب آگاه شود و بعضی از عیب های دستگاه را بتواند تشخیص دهد.
گیج ها در 2 نوع هستند : گیج های روغنی و گیج های خشک. درون گیج های روغنی، روغن مخصوصی ( گلیسرین ) وجود دارد که وظیفه آن خنثی کردن ارتعاش های زیاد عقربه است و همچنین گیج های روغنی از طول عمر بیشتر و عملکرد بالاتری برخوردار هستند.

گیج فشار چه عددی را باید نشان دهد؟

گیج فشار دستگاه درحال کار است باید بیشتر از 50 PSI و کمتر از 125 PSI باشد. اگر فشار کمتر از 50 PSI باشد ، فیلتر ممبران بخوبی وظیفه خود را انجام نخواهد داد و به خوبی کار نمی کند و اگر بیشتر از 150 PSI باشد، احتمال ترکیدن هوزینگ ها و بخشهایی از دستگاه وجود خواهد داشت.

خرید دستگاه تصفیه آب آکوا

برای خرید دستگاه آکوا و برندهای پرفروش دستگاه تصفیه آب خانگی دیگر دستگاه تصفیه آب از فروشگاه سایت دیدن فرمایید.

2 دیدگاه در “دستگاه تصفیه آب آکوا AQUAPRO

  1. جوات گفت:

    این تصفیه آب خانگی اکواپرو ایا تایوانیه یا مونتاژ ایرانه

    1. کارشناش تصفیه اب شرکت پاکاب گستر گفت:

      اگر وارد صفحه بهترین برندهای تصفیه آب سایت پاکاب گستر شوید یک رزومه و بیوگرافی از شرکت آکوا پرو که یک کمپانی پرقدرت تایوانی میباشد مطالبی درج شده است گرچه محصولاتیکه در ایران با برند اکواپرو عرضه میشود بدلیل شرایط تحریم اصالتا تایوانی نمیباشد و توسط نمایدگی برند مونتاژ و عرضه میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *