مقالات, نمایندگی تصفیه آب در تهرانسر

استفاده از دستگاه تصفیه آب برای افزایش کیفیت و طعم قهوه

استفاده از دستگاه تصفیه آب برای افزایش کیفیت و طعم قهوه

یک فنجان قهوه خوش طعم می‌تواند راهی عالی برای آغاز روز باشد. همچنین یک فنجان قهوه با طعم عالی می تواند به شما آرامش بدهد. اما وقتی قهوه با استفاده از آب شهری آماده شده باشد، ممکن است طعم خوبی نداشته باشد و به دلیل سختی آب یا سایر آلاینده ها، ذائقه شما را تحریک کند. استفاده از دستگاه تصفیه آب برای افزایش کیفیت و طعم قهوه بهترین راه ممکن است. 

آب مناسب برای قهوه

بهترین روش این است که اگر آبی که می‌خواهید برای تهیه قهوه استفاده کنید طعم خوبی نداشت، از آن استفاده نکنید. آب نباید مزه یا خصوصیت قابل تشخیصی مثل رنگ، بوی کلر، سختی، رسوب و … داشته باشد. بیشتر قهوه‌سازها یک سیستم فیلتراسیون ارزان داخلی دارند که باکتری، جامدات ارگانیک و سدیم را حذف می‌کنند اما مواد معدنی مورد نیاز برای داشتن یک فنجان قهوه خوب را برای شما باقی می‌گذارند. در واقع یک قهوه ساز خوب ممکن است مجهز به یک سیستم تصفیه آب کوچک باشد.

آیا قهوه‌سازها، فیلتر تصفیه آب دارند؟

بعضی از قهوه سازهای حرفه ای دارای فیلتر تصفیه آب داخلی هستند. فیلتر نصب شده ، آب را تصفیه می کند و جرم ها، رسوبات و طعم و مزه آب را حذف می کند. به دلیل استفاده مداوم، فیلتر تصفیه آب خراب شده و بر طعم قهوه اثر می گذارد. قهوه‌ساز‌ها باید هر چند ماه یکبار تمیز شوند. از آنجا که 99 % قهوه، آب است، کیفیت آب در طعم قهوه بسیار تاثیر می گذارد. گرانترین قهوه‌ سازها دارای فیلترهای داخلی از جنس کربن فعال ارگانیک هستند که طعم و ناخالصی را از بین می‌برند. این سیستم‌ کوچک تصفیه آب نیاز به مراقبت دارند. انجام ندادن این کار باعث می شود آب تمیز ارائه نشود.

تصفیه آب 

اگر از یک دستگاه تصفیه آب مجزا مانند انواع دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس استفاده کنید و آب تصفیه شده در قهوه‌ساز بریزید، عمر فیلترهای داخلی قهوه ساز افزایش پیدا کرده و تعداد دفعاتی که باید قهوه‌ساز خود را تمیز کنید کم می‌شود. چون احتمالا ناخالصی‌های سخت، قبلا حذف شده اند.

چرا قهوه‌ای که در خانه درست می‌کنیم مزه خیلی خوبی ندارد؟

در سراسر دنیا، فروشگاه‌های معتبر و زنجیره‌ای قهوه، وجود دارند که طعم قهوه آنها فوق العاده است و عده ای تنها به دلیل همین طعم خاص است که، دائما به این مکان ها می روند. این کافی شاپ ها از انواع دستگاه تصفیه آب استفاده می‌کنند؛ که با حذف کردن کلر و سایر آلوده کننده‌‌هایی که طعم و بوی آب را تغییر می‌دهند، آبی خوش طعم ارائه می‌کنند. اگر به کافی شاپ های معتبر سر زده باشید، کسانی را می بینید که عاشق قهوه هستند و اصطلاحا به عنوان قهوه خورهای حرفه ای شناخته می شوند. این ها روش خود را برای قهوه خوردن دارند.

روش خوردن حرفه ای قهوه

ابتدا فنجان قهوه خود را می‌گیرند و عطر آن را استشمام می‌کنند. سپس جرعه جرعه می‌نوشند تا از طعم آن لذت ببرند. از آنجا که قهوه با آب درست می شود، پس چرا برای آزمایش کیفیت آب، همین کار انجام نشود؟ آب را بو کنید و بچشید تا مشخص شود بو یا طعم بدی دارد یا خیر. بدین صورت مشخص می‌شود آیا این آب مناسب قهوه است یا خیر. البته، ساختن یک کف غلیظ و زیبا برای کاپوچینو به تخصص نیاز دارد اما برای فنجان قهوه اینگونه نیست. به سادگی می‌توانید بدون یک متخصص در خانه قهوه ای خوش طعم درست کنید. البته به شرط آنکه آب با کیفیت و سبکی داشته باشید.

آب مناسب برای قهوه

استفاده از دستگاه تصفیه آب برای افزایش کیفیت و طعم قهوه و برای داشتن رایحه خوش قهوه نباید میزان سختی آب بالا باشد. قهوه خاصیت اسیدی دارد؛ پس نباید آن را با مقطر نیز درست کرد. تا طعم قهوه و بوی آن از بین برود. 

  • آب مورد استفاده برای قهوه باید تمیز و تازه و بدون بو باشد.
  • میزان PH آب ۷ باشد.
  • سختی آب زیاد نباشد
  • میزان سدیم موجود در آب ۱۰ میلی گرم در لیتر باشد.
  • کلسیم و منیزیم می تواند در بهبود و تعادل طعم قهوه موثر باشد.
  • به هیچ عنوان در آب کلر وجود نداشته باشد، تا قهوه طعم و بوی ناخوشایند نگیرد. 

تصفیه آب با سیستم اسمزمعکوس

امروزه از فرآیند اسمز معکوس برای حذف نمک از آب دریا استفاده می کنند. اسمز معکوس در بخش‌هایی از صنایع غذایی مانند لبنیات و آب میوه ، همچنین در آشپزخانه‌ها، بیمارستان‌ها، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، کارخانه تولید روغن و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. فیلتر ممبران وظیفه ی اجرای سیستم اسمز معکوس در دستگاه تصفیه آب را دارد.

چرا آب نباید دارای کلر باشد؟

کلر یک ماده شیمیایی بسیار خطرناک است که برای انسان مضر است. کلر می تواند برای ما بیماری‌های نظی سرطان، مشکلات تنفسی، بیماری‌های کلیوی و سردرد و سرگیجه و بیماری‌های گوارشی به وجود بیاورد. در دستگاه‌های تصفیه آب خانگی از 3 فیلتر برای حذف کلر و سایر مواد مضر استفاده می شود. این فیلترها در سه نوع مختلف بوده و در آخر و مراحل تصفیه تعبیه شده است. پس با این وجود با داشتن تصفیه آب خانگی، کلر را از آب 100 درصد حذف کرده‌اید.

خواص قهوه

تأثیر قهوه بر سلامتی از مدت ها قبل بحث برانگیز بوده است ، طرفداران فعالیت آنتی اکسیدانی و توانایی تقویت مغز آن را تبلیغ می کنند و مخالفان جزئیات منفی مانند بی خوابی ، سو ind هاضمه و افزایش ضربان قلب و فشار خون را بیان می کنند.

  • قهوه منبع قوی آنتی اکسیدان های مفید است.
  • کافئین باعث تقویت حافظه کوتاه مدت می شود.
  • قهوه برای سالم ماندن قلب شما مفید است.
  • قهوه به مهار برخی سرطان ها کمک کند.
  • قهوه ممکن است خطر ابتلاء به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.
  • قهوه می تواند عملکرد ورزشی را افزایش دهد.
  • قهوه به درمان افسردگی کمک می کند.

موارد منفی نوشیدن قهوه

فواید بالقوه نوشیدن قهوه برای سلامتی خبر خوبی است. برای برخی از افراد ، قهوه می تواند باعث تحریک پذیری ، عصبی یا اضطراب در دوزهای بالا شود ، و همچنین می تواند کیفیت خواب را تحت تأثیر قرار داده و باعث بی خوابی شود. در افراد مبتلا به فشار خون بالا ، مصرف قهوه به طور گذرا باعث افزایش فشار خون آنها می شود.

فروشگاه تصفیه آب پاکاب گستر 

مجموعه پاکاب گستر همواره می کوشد تا با ارائه دستگاه تصفیه آب ،آب سالم از تمامی لحاظ از جمله :آب بدون کلر و مواد شیمیایی و سختی پایین آب را به مشتریان عزیز ارائه دهد.

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “استفاده از دستگاه تصفیه آب برای افزایش کیفیت و طعم قهوه

  1. فرید گفت:

    برای کافی شاپ که حدودا روزی ۳۰۰ تا مشتری داره چه تصفیه آبی برای اسپرسو ساز و دمنوش مناسبه؟؟

    1. کارشناش تصفیه اب شرکت پاکاب گستر گفت:

      درود
      برای کافه ها رستوران‌ها، کافی شاپ ها حتی برای استفاده برای اسپرسو ساز قهوه جوش چای و دمنوش(که طعم مطبوعی خواهید داشت). در صورتیکه مصرف بین ۱۰۰ تا هزار لیتر باشد بهترین دستگاه، دستگاه تصفیه آب ۴۰۰ گالنی با مخزن ۸۰ لیتری است. برای دریافت مشاوره با مدیر فروش شرکت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *