آکوا, آکواجوی, ایزی ول, برند های دستگاه تصفیه آب, پیورتک, سافت واتر, سوپر کریستال, سی سی کا, فلاکستک, نمایندگی تصفیه آب, نمایندگی تصفیه آب در آزاد شهر, نمایندگی تصفیه آب در احمد آباد مستوفی, نمایندگی تصفیه آب در پیکان شهر, نمایندگی تصفیه آب در تهران, نمایندگی تصفیه آب در جاده قدیم کرج, نمایندگی تصفیه آب در جاده مخصوص, نمایندگی تصفیه آب در خلیج شماره 2, نمایندگی تصفیه آب در دهکده المپیک, نمایندگی تصفیه آب در سعید آباد, نمایندگی تصفیه آب در شهرک آپادانا, نمایندگی تصفیه آب در شهرک ازادی, نمایندگی تصفیه آب در شهرک راه آهن, نمایندگی تصفیه آب در شهریار, نمایندگی تصفیه آب در یافت آباد, نوا

عیب یابی دستگاه تصفیه آب

عیب یابی دستگاه تصفیه آب

عیب یابی دستگاه تصفیه آب

دستگاه های تصفیه آب خانگی ممکن است مانند دیگر وسایل موجود در منزل به مرور زمان دچار ایراداتی شوند؛ و نیاز به بررسی داشته باشند. بعضی از مشکلاتی که به وجود می‌آیند به‌راحتی قابل حل هستند؛ اما ممکن است در بعضی موارد شما به کمک کارشناسان مربوطه برای عیب یابی دستگاه تصفیه آب نیاز پیدا کنید. ما در اینجا قصد داریم در مورد مشکلات و عیب یابی دستگاه تصفیه آب و راه حل‌های آن‌ها برای شما صحبت ‌کنیم و امیدواریم برای شما موثر واقع شود.

قطع یا کاهش دبی(فشار) خروجی دستگاه

اولین موضوعی که می‌خواهیم درباره‌ی آن صحبت کنیم، مساله‌ی قطع یا کاهش دبی خروجی دستگاه تصفیه آب خانگی است. اگر پس از مدتی استفاده متوجه شدید که دبی خروجی دستگاه کاهش پیدا کرده است یا حتی قطع شده است، نیازی به تعجب نیست؛ چون‌که این یکی از مشکلاتی است که در این مسیر ممکن است برای خیلی از افراد پیش بیاید. این مشکل دلایل مختلفی دارد که با هم آن‌ها بررسی می‌کنیم:

1.دلیل اول :  این مشکل به احتمال زیاد از مخزن دستگاه سرچشمه می‎گیرد که ممکن است حجم آب درون آن کم باشد یا اینکه فشار داخل مخزن کاهش پیدا کرده باشد. فشار داخل مخزن توسط یک کیسه ی هوا تنظیم می‌شود که اگر فشار هوای داخل کیسه تنظیم نباشد یا کیسه سوراخ باشد، نمی‌تواند فشار لازم برای خروج آب از شیر را تامین کند.

نحوه‌ی تنظیم کردن فشار مخزن ذخیره دستگاه

اول) بستن شیر آب ورودی دستگاه

دوم) بستن شیر مخزن دستگاه

سوم) جداسازی مخزن ذخیره از دستگاه و خارج کردن آب درون آن از طریق باز کردن شیر مخزن. به احتمال زیاد باز هم آب درون مخزن می‌ماند که لازم است توسط یک کمپرسور هوا یا تلمبه‌ی دستی فشار هوای مخزن را افزایش دهیم تا آب درون آن کاملا تخلیه شود.

چهارم) وقتی مخزن خالی شد، توسط یک گیج فشار، فشار هوای مخزن را اندازه گیری کنید. فشار مورد نیاز مخزن 6 الی 8 psi (پوند بر اینچ مربع) است. اگر فشار اندازه گیری شده کمتر از این بود با استفاده از کمپرسور هوا یا تلمبه‌ی دستی کمی به مخزن باد می‌زنیم تا فشار افزایش یابد و اگر فشار اندازه گیری شده بیشتر بود باید کمی از باد مخزن را تخلیه کنیم تا به فشار مورد نظر برسد.

پنجم) در نهایت مخزن را به دستگاه متصل می‌کنیم و شیرهای ورودی دستگاه را باز می‌کنیم تا مخزن پر شود.

اگر مشکل حل نشد باید مخزن دستگاه را تعویض کنید؛ چون‌که کیسه ی هوای داخل مخزن نمی‌تواند فشار مورد نظر را تحمل کند و دچار آسیب شده است.

2.دلیل دوم : یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است باعث کاهش دبی خروجی شود فشار پایین آب ورودی به دستگاه است (psi 40). در این شرایط استفاده از یک بوستر پمپ در مسیر آب ورودی می‌تواند باعث افزایش فشار آب ورودی منزل شود.

3 .دلیل سوم :  مشکل دیگر به وجود آمده گرفتگی فیلتر ممبران اسمز معکوس است. اگر این فیلتر مدتی در معرض ورود آب سخت بوده باشد این مشکل برای آن به‌وجود می‌آید. اگر با این مشکل مواجه شویم دو راه پیش‌روی ما قرار دارد؛ اولین راه تعویض کردن فیلتر ممبران است که باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود. راه دوم استفاده کردن از سختی گیر آب که یون های سختی زا را قبل از اینکه وارد دستگاه شوند نابود می‌کند.

البته باید اشاره کنیم که گرفتگی فیلترهای دیگری همچون فیلتر رسوب گیر الیافی، فیلتر کربن بلاک، فیلتر کربن اکتیو و سایر فیلترها نیز می‌تواند باعث کاهش دبی شود.

4 . مورد آخر : خم و تا شدن شیلنگ‌های دستگاه تصفیه آب است. این مورد نیز می‌تواند سبب کاهش دبی آب خروجی از دستگاه شود. به همین دلیل نیاز است تا در صورت بروز این شرایط وضعیت شیلنگ‌ها بررسی شود. اگر مشکل از شلنگ‌ها بود نیاز است تا شیلنگ‌ها تعویض شوند.

خروج مداوم پساب از دستگاه تصفیه آب

مشکل دیگری که ممکن است برای دستگاه های تصفیه آب خانگی ایجاد شود، خروج مداوم پساب از دستگاه تصفیه آب است. وقتی‌که مخزن ذخیره دستگاه پر از آب شود، فشار درون آن افزایش پیدا می‌کند، کلید قطع فشار بالا (High Pressure Switch)، دستگاه را خاموش کرده و دیگر هیچ آبی وارد سیستم نمی‌شود. زمانی که پمپ دستگاه خاموش می‌شود، دیگر هیچ پسابی نباید از دستگاه خارج شود؛ در واقع وقتی پمپ دستگاه تصفیه آب خاموش می‌شود به شیر برقی فرمان بسته شدن می‌دهد. چند عامل متفاوت ممکن است باعث بروز این مشکل شود که با هم بررسی می‌کنیم:

1 . وقتی شیر برقی دستگاه تصفیه آب عملکرد درستی نداشته باشد، آب به‌طور مداوم از مسیر فاضلاب دستگاه خارج می‌شود و باعث هدر رفتن آب و سر و صدا می‌شود. برای پیدا کردن مشکل و رفع آن، زمانی که مخزن دستگاه پُر است، فشار درون آن را با گیج فشار اندازه گیری می‌کنیم. اگر فشار اندازه گیری شده 40-35 psi بود، این امکان وجود دارد که شیر برقی یا زانویی یک طرفه هوزینگ ممبران خراب شده باشد و نیاز به تعویض داشته باشند.

2 . دلیل دیگری که می‌تواند باعث بروز این مشکل شود، از فشار پایین آب ورودی به دستگاه تصفیه آب سرچشمه می‎گیرد. اگر فشار آب ورودی کمتر از psi ۴۰ باشد، لازم است تا از یک بوستر پمپ برای عملکرد بهینه دستگاه تصفیه آب در مسیر آب ورودی به منزل بهره گرفته شود.

3. نصب ناصحیح دستگاه تصفیه آب.

4. خرابی محدود کننده فاضلاب دستگاه که در صورت بروز مشکل توسط این قطعه، بایستی نسبت به تعویض این قطعه اقدام شود.

بو و مزه نامطبوع آب خروجی از دستگاه تصفیه آب

موضوع دیگری که با آن مواجه می‌شویم و قطعا یکی از چالش برانگیزترین مشکلات دستگاه‎های تصفیه آب است، آب خروجی با بو و مزه‌ی نامطبوع از دستگاه تصفیه آب است.

اگر پس از مدتی استفاده از دستگاه تصفیه، آب خروجی رفته‌رفته کدر شد، این مسئله به دلیل ایجاد بیوفیلم در فیلترهای دستگاه تصفیه به‌وجود می‌آید. مهم‌ترین کاری که باید در این شرایط انجام دهید، تعویض فیلترها و قطعاتی است که بیوفیلم بر روی آنها تشکیل شده است. راه پیشگیری از این مشکل این است که فیلترهای دستگاه تصفیه آب به‌موقع تعویض شود.

مساله‌ی دیگری که باعث ایجاد بو و مزه‌ی نامطبوع در آب می‌شود، راکد ماندن آب در مخزن دستگاه تصفیه آب برای مدت زمانی طولانی است. در طول زمان باکتری‌ها در آب راکد شروع به رشد می‌کنند که می‌تواند عاملی برای ایجاد بو و مزه نامطبوع در آب باشد. اگر از آخرین باری که از دستگاه تصفیه آب خانگی خود استفاده کرده‌اید، زمان زیادی می‌گذرد، بهتر است قبل از مصرف اجازه دهید تا آب موجود در دستگاه و مخزن ذخیره‌ی آن 1 یا 2 بار خالی و پر شود.

برای اطلاعات بیشتر و جزئی تر درباره تعمیر و عیب یابی دستگاه تصفیه آب خانگی می توانید به برگه مربوطه مراجعه نمایید.

نمایندگی تصفیه آب پاکاب گستر

مجموعه پاکاب گستر با داشتن افرادی خبره و متخصص، آماده تعمیر و عیب یابی دستگاه تصفیه آب می باشد.
جهت هرگونه پرسش و پاسخ، و آگاهی از دستگاه‌های تصفیه آب و آشنایی بیشتر با روش کار تصفیه آب با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *