مقالات

نوشیدن آب در سفر

نوشیدن آب در سفر

نوشیدن آب در سفر

نوشیدن آب در طول روز و چه در هنگام سفر دارای اهمیت فراوانی می باشد. برای داشتن یک سفر خوب علاوه بر برنامه ریزی، باید مراقب سلامتی خود نیز باشید؛ چرا که یک بیماری ساده می تواند برنامه ی سفر و تعطیلات شما را بهم بریزد. برای داشتن جسمی سرحال و شاداب در هنگام سفر، باید به مصرف مایعات در طول روز توجه داشته باشید؛ تا بدن آب کافی را دریافت نماید و عملکردی درست داشته باشد. یکی از اجرای مهم بدن، کلیه می باشد، که برای دفع سموم بدن و پاک سازی مجاری ادرار، به آب کافی نیاز دارد. مصرف آب کافی باعث می شود بیماری های مختلف تا حد زیادی کنترل شوند و شما سفری عالی داشته باشید.

تأمین آب موردنیاز بدن

در طول سفر ممکن افراد به تامین آب مورد نیاز بدن اهمیت ندهد، این در حالی است که آب بیشترین قسمت بدن را تشکیل داده است و دائما درحال گردش و سوخت و ساز توسط اعضای بدن می باشد. اگر فرد در طول سفر آب مورد نیاز بدن را تامین نکند و به نوشیدن آب در سفر اهمیت ندهد؛ دچار خستگی، بیحالی و بیماری های مختلف می شود. بدن هر فرد برای داشتن کارکردی درست، باید در طول روز، حداقل دو لیتر آب مصرف دریافت کند تا دچار اختلال و کمبود نشود.

 توجه به مصرف آب سالم در طول سفر

باید توجه داشت که در طول سفر نباید هر آبی را مصرف کرد؛ چرا که آلودگی های ناشی از آب ناسالم بسیار خطرناک بوده و حتی ممکن است فرد را دچار مسمومیت کند. پس توصیه می شود قبل از سفر درباره ی کیفیت آب محل موردنظر تحقیقاتی انجام دهید و حتما چند بطری آب معدنی و یا آب شهر خود را به همراه داشته باشید.

توصیه هایی برای مصرف آب در سفر 

  • حتما یک بطری آب به همراه داشته باشید.
  • قبل از احساس تشنگی، آب بنویشید.
  • نوشیدنی های کافئین دار مصرف نکنید، زیرا باعث کمبود آب در بدن می شود.
  • بیشترین کمبود آب در زمان سفر هوایی می باشد، پس آب بیشتری مصرف کنید.
  •  بدن درد، سردرد، بی حوصلگی و زودرنجی و احساس تهوع و سرگیجه نشانه های بارز کمبود آب می باشد.
  • وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، یک لیوان آب بنوشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *